Классификация семейного бизнеса
Family Businesses: Distribution of Roles from the Viewpoint of Ownership and Management Classification of Family Businesses - View in English
Статья в журнале
Российское предпринимательство - № 15 (213), Август 2012Об авторах:
Волков Д.А.
Аннотация:
В статье исследуются подходы к классификации семейного бизнеса и условия идентификации семейного предприятия.Ключевые слова:
дефиниции семейного бизнеса, типология семейного бизнеса, классификация семейного бизнеса, трехуровневая модель семейного бизнеса
Приглашаем к сотрудничеству авторов научных статей
Публикация научных статей по экономике в журналах РИНЦ, ВАК (высокий импакт-фактор). Срок публикации - от 1 месяца.
creativeconomy.ru Москва + 7 495 648 6241
Источники:
1. Ragin, C. C. (2008). Redesigning social inquiry: Fuzzy sets and beyond. Chicago: University of Chicago Press. Ragin, C. C., &Fiss, P. C. (2008).2. Net effects analysis versus configurational analysis: An empirical demonstration. In C. C. Ragin (Ed.), Redesigning social inquiry: set relations in social research: 190−212. Chicago: University of Chicago Press.
3. Working papers. November 2009. A Fuzzy− set Hierarchical Classification of Family Firms. Roberto Garcia-Castro.Madrid. Carlos III University.
4. Fiss, P. C. (2009). Configurations of strategy, structure and environment: a fuzzy set analysis of high technology firms. Working paper.
5. Sharma, P. (2009). Stakeholder mapping technique: toward the development of a family firm typology. Working paper.Laurier School of Business & Economics.
6. Tagiuri, R., & Davis, J.A. (1996). “Bivalent attributes of the family firm,” Family Business Review, 9(2), 199−208.
Volkov, D.A. (2012) Family Businesses: Distribution of Roles from the Viewpoint of Ownership and Management Classification of Family Businesses. Rossiyskoe predprinimatelstvo, 13(15), 42-47. (in Russian)