Корпоративная социальная ответственность в восприятии покупателями

Шокола Я.В.
Corporate Social Responsibility in the Perception of Purchasers - View in English
Об авторах:

Шокола Я.В.

 Скачать PDF

Аннотация:
Автор анализирует результаты исследования отношения потребителей к корпоративной социальной ответственности (КСО) на примере продовольственных магазинов розничной торговли. В частности, изучаются гендерные различия в восприятии трех составляющих КСО – экономической, социальной и экологической, а также влияние осведомленности потребителей об ответственном поведении компаний на выбор магазина.

Ключевые слова:

розничная торговля, стратегия предприятия, рынок, корпоративная социальная ответственность, поведение потребителей, гендерные различия, предпочтения клиента
Цитировать публикацию:
Шокола Я.В. Корпоративная социальная ответственность в восприятии покупателями // Креативная экономика. – 2013. – Том 7. – № 7. – С. 10-19.

Shokola, Ya.V. (2013) Corporate Social Responsibility in the Perception of Purchasers. Kreativnaya ekonomika, 7(7), 10-19. (in Russian)

Приглашаем к сотрудничеству авторов научных статей

Публикация научных статей по экономике в журналах РИНЦ, ВАК (высокий импакт-фактор). Срок публикации - от 1 месяца.

creativeconomy.ru Москва + 7 495 648 6241



Источники:
1. Oberseder, M., Schlegelmilch, B., Gruber, V. Why don’t consumers care about CSR: a qualitative study exploring the role of CSR in consumption decision // Business Ethics. 2011. № 104. С. 449-460.
2. Green Paper. Promoting a European framework for corporate social responsibility. European Commission, 2001.
3. Maignan, I. Consumers’ perceptions of corporate social responsibilities: a cross-cultural comparison // Journal of Business Ethics. 2001. № 30.
4. Hartmann, M. Corporate social responsibility in the food sector // European Review of Agricultural Economics. 2011. № 38 (3).
5. Vogel. D. The market for Virtue. The Potential and Limits of Corporate Social Responsibility. Washington DC: Brookings Institutional Press, 2005.
6. Porter, M.E., Kramer, M.R. Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility // Harvard Business Review. 2006. December.
7. Creyer, E.H., Ross Jr., W.T. The influence of firm behavior on purchase intention: do consumers really care about business ethics? // Journal of Consumer Marketing. 1997. № 14.
8. Sen, S., Bhattacharya, C.B. Does doing good always lead to doing better? Consumer reactions to corporate social responsibility // Journal of Marketing Research (JMR). 2001. № 38(2).
9. Konrad, A., Steurer, R., Langer, M., Martinuzzi, A. Empirical Findings on Business–Society Relations in Europe // Journal of Business Ethics. 2006. № 63.
10. Lewis, S. Measuring Corporate Reputation // Corporate Communications: An International Journal. 2001. № 6(1).
11. Flash Eurobarometer 363. How companies influence our society: citizens’ view. 2013, April.
12. Moosmayer, D.C., Fuljahn, A. Consumer perceptions of cause-related marketing // Journal of Consumer Marketing. 2010. № 27 (6).
13. Atakan, M.G., Burnaz, S., Topcu, Y.I. An Empirical Investigation of the Ethical Perceptions of Future Managers with a Special Emphasis on Gender–Turkish Case // Journal of Business Ethics. 2008. № 82.
14. Oumlil, A.B., Balloun, J.L. Ethical decision-making differences between American and Moroccan managers // Journal of Business Ethics. 2009. № 84.